Vloer

Nu het frame van de bus weer mooi in de lak staat, wordt het tijd om deze laklaag weer af te dekken.. maar dan met een mooie nieuwe vloer! We hebben gekozen voor een ‘dubbele’ vloer, om zo veel mogelijk stahoogte te houden in de bus. We maken hierbij gebruik van het balkenframe, waarbij we de tussenruimte gebruiken om te isoleren.
Voor de vloer zelf hebben we gekozen voor echte houten planken (lang leve marktplaats), het moet een gezellig huisje worden 🙂

Gastank

Voordat we met de vloer verder gaan.. onder de bus hangen we een gastank voor het koken. Zo scheelt dat weer ruimte binnen en het geeft een veilig gevoel.

Fundering

Voordat we kunnen bouwen, moet eerst de fundering van ons ‘huis’ in orde zijn.

Keuri(n)g

Voordat we verder gaan met het ombouwen willen eerst eens met de bus kunnen rijden. Vanwege de verzekering laten we de bus omkeuren naar camper en vervolgens door naar de APK.

Weg laadklep

Eén van de ‘opties’ van onze bus was een hydraulische laadklep. Deze is vrijwel meteen nadat de bus zelf gebouwd is gemonteerd in opdracht van de Duitse brandweer. De laadklep is dan ook gebouwd volgens de “Deutsche gründlichkeit” en weegt geschat zo’n 4 a 500Kg!

Zie hier een filmpje van de werking van de laadklep!

En hier hoe de laadklep en bus na 33 jaar gescheiden worden.

Vanwege het gewicht en de totale overkill als fietsendrager hebben we besloten de klep weg te halen.

 

 

Leeg

We beginnen zoals elk project.. met slopen! Alles van het vorige interieur halen we er uit zodat we weer met een schone lei kunnen beginnen!

Voor

Zo zag de bus er uit toen we hem kochten. De bus is van origine afkomstig van de Duitse brandweer uit Heidenheim. Hij is vervolgens door een handelaar geïmporteerd naar Nederland en heeft daarna nog één eigenaar gehad. De eigenaar voor ons had hem ingericht als mobiele werkplaats/camper. De laadklep achterop had hij voor de helft ingekort en diende als werkbank. Achterin was plek voor gereedschap en onderdelen.