Beroofd..

De laatste blog eindigde in Marokko. In de week erna zijn we naar Spanje gereden en daarna door naar Portugal. We hadden namelijk gezien dat er een paardenfestival zou plaatsvinden en Lydia vond het leuk om dat mee te maken.

Op zaterdag 2 november hebben we nog 4 uur gereden naar het plaatsje Golegã. Het was er enorm druk, waardoor een parkeerplek vinden moeilijk was. Bij een begraafplaats was echter nog wel genoeg plek. Er stonden een aantal auto’s en een camper. We hebben een tas ingepakt, de bus op slot gedaan en zijn naar het festival gegaan. Na anderhalf uur wilden we weer wat gaan eten in de bus en zijn we terug gelopen. Daar aangekomen zat er tape op de deur van de bus, o nee! De sloten waren geforceerd en toen we binnen kwamen was alles overhoop gegooid. We waren beroofd…de twee laptops, Lydia’s camera met alle lenzen, haar portemonnee en de bluetoothspeaker waren weg. Het ergste voor ons was nog dat we de meeste foto’s en filmpjes van de reis op externe harde schijven hadden en die zaten in de laptoptas. We zijn dus alle foto’s van de laatste 10 maanden kwijt geraakt. De dieven zijn via de deur weer naar buiten gegaan, hebben die weer dichtgeplakt met onze eigen ducktape en hebben de rol toen ook meegenomen…

De afgelopen dagen zijn we verdrietig geweest en boos. We voelen ons verslagen, wie doet nu zoiets?! We hebben al hele lieve berichtjes gehad van de mensen die we op de hoogte stelden. Daar zijn we erg dankbaar voor, ook dat we zelf niet aanwezig waren op het moment van de inbraak en dat er naast de sloten niets kapot is gemaakt. Toch blijft het lege gevoel achter en vinden we het ontzettend jammer dat we naast de foto’s op de site (die in lage resolutie zijn, dus niet geschikt voor bijvoorbeeld een fotoboek) niets meer hebben. We beseffen daarnaast heel goed dat het maar spullen waren en dat het belangrijker is dat we elkaar nog hebben.

Week 43 – Van Marrakesh naar de Atlantische kust

Maandagochtend werden we wakker op de camping bij Marrakesh. Lydia heeft de was nog gedaan en gedoucht en we hebben de vorige blog nog gepost met het trage internet van de camping. Rond het middaguur reden we naar de Carrefour om nog even goed in te slaan en daarna reden we naar het Atlasgebergte. Het was bewolkt en fris, echt een beetje herfstachtig. We vonden een plekje in de schaduw van de hoogste berg van Noord Afrika, de Toubkal. Er kwam een hele kudde geitjes voorbij en de herder vroeg om een brood, die we hem hebben gegeven. Verder kwam er niemand langs en was het er erg stil. Lydia vond dat eigenlijk wel een beetje eng, omdat er vorig jaar in deze bergen twee toeristen waren vermoord. We hebben gevraagd om Gods bescherming en hebben hierop vertrouwd. We hebben toen rustig kunnen slapen en ’s morgens was het weer strakblauw.

“Week 43 – Van Marrakesh naar de Atlantische kust” verder lezen

[Opdracht] Bezoek een bruiloft van wildvreemde mensen

Ingezonden door: Sjoerd-Ouwe

Wat nu als de bruiloft (voor een deel) plaats vindt in je eigen voortuin? Toen wij in Albanië genoten van de rust en van ons privé riviertje, kwam een vrolijk gekleed stel met fotograaf op bezoek. Ze wouden graag gebruik maken van onze stoel en vonden ons houten bankje helemaal geweldig! Aan deze bruiloft hebben we dus ook nog bijgedragen 😉

[Opdracht] Onderzoek welke elementen uit de natuur je kunt eten én bereid daar een maaltijd mee

Ingezonden door: onbekend

Voor wie de film ‘Into The Wild’ wel eens gekeken heeft is het ondertussen bekend dat niet alles uit de natuur er zo vriendelijk en gezond uit ziet..

Gelukkig wisten wij uit betrouwbare bron dat bramen lekker en goed te eten zijn! Én ze zijn daarnaast ook nog eens makkelijk te vinden en te plukken! Je hoeft alleen maar te stoppen naast de struik én plukken maar!

Van de bramen heeft Lydia een heerlijke en gezonde smoothie gemaakt! (jaja.. een blender hoort bij de glamping-uitrusting)

[Opdracht] Ga in een mooi dorpje of stad uiteten, trek je mooiste kleding aan, was je haar en geniet van wat de avond jullie brengt

Ingezonden door: Anne de Leeuw – van Weenen

Uit eten zijn we een aantal keren al geweest, maar door de combinatie met het wassen van ons haar maakte deze opdracht het ons nog best lastig..

Gelukkig hadden we tijdens onze overtocht van Italië naar Marokko een hut met een eigen douche en konden we lekker warm douchen! Vervolgens hebben we aan boord van onze ‘cruise’ lekker gegeten! (Oké, misschien niet super lekker.. maar de setting was goed!)
We hadden onze favoriete vesten aan en genoten van het uitzicht terwijl het schip langzaam uit Barcelona vertrok!

[Opdracht] Vang een VIS

Ingezonden door Tirza en Ward

De complete opdracht luidde.. Vang een VIS op Langeland (Denemarken)..
Helaas was al het water bevroren in Denemarken en hebben we de vis maar in Griekenland gevangen!